דברו איתנו בוואטסאפ
נדל"ן חם בספרד – מה זה אומר?

נדל"ן חם בספרד – מה זה אומר?

כשחברות ההייטק מפטרות בגלים המעידים על ים סוער, שוק ההון צולל אל מול השפעות המלחמה והמיתון, והריבית הגבוהה בישראל חלה באופן חד צדדי על הלווים אך אינה מטיבה באופן ניכר עם המשקיעים- ניתן לראות באופן ברור את תנועת המשקיעים לכיוונו של שוק הנדל"ן הגלובלי ולהשקעות נדל"ן בחו"ל.
מבין מגוון האפשרויות להשקות נדל"ן בחו"ל, בולטת במיוחד ספרד, אשר מציגה יתרונות משמעותיים ומסקרנת את המשקיעים הזרים בכלל ואת המשקיעים הישראליים בפרט, ונתפסת בעיני רבים כחלון הזדמנויות ששווה להיכנס בו בטרם יאמירו המחירים ויתקרבו לשווי הריאלי של הנדל"ן המקומי.

נדלן חם בספרד- מה זה אומר?

מרבית הישראלים מכירים את ספרד כיעד תיירותי מוביל, המצוי במרחק שעות טיסה ספורות מישראל בלבד, ומציע מרחב עצום של אזורי תיירות מרהיבים, מזג אוויר ים תיכוני נוח השוטף נופים אירופאים קלאסיים, וקבוצות כדורגל וכדורסל בעלות שם ומעמד בליגות האירופאיות, אשר יוצרות נישת תיירות ספורט ייחודית מסוגה.
המונח נדלן חם בספרד אמנם מושפע ממשיכת התיירים אל מחוזותיה של ספרד, אולם עבור המשקיעים הישראלים והמשקיעים הזרים בכלל, היתרונות של ספרד הם הרבה מעבר לביקור במשחק יורוליג בברצלונה או רכישת מותגי אופנה במדריד. שוק הנדל"ן הספרדי מעניק מגוון הזדמנויות השקעה חד פעמיות וייחודיות, ולא ברור עד מתי ההזדמנויות הללו יישארו פתוחות ומתי השוק יגיע לשיאו והעלויות יתאימו את עצמן לשווי הריאלי של נכסי הנדל"ן במדינה.

הגורמים להתעוררות שוק הנדל"ן בספרד

ספרד הייתה בין המדינות שנפגעו קשות ממשבר הסאב פריים- משבר הנדל"ן העולמי, ולמרות שיקום כלכלי והתאוששות מפתיעה שעברה, לאורך שנים ארוכות ההשקעה של היזמים המקומיים והרשויות בבנייה חדשה כמעט ולא הייתה קיימת.
לאור מיעוט הבנייה והגידול הטבעי באוכלוסייה ובביקוש לדיור, נרתמה הממשלה הספרדית לשורת צעדים שעיקרם היה קידום מהיר של התחלות בנייה בערים ובאזורי הביקוש, באמצעות בירוקרטיה מקלה והקצאת קרקעות מוזלות לטובת קבלנים ויזמים שיעמדו בסטנדרטים הנדרשים לבניית היקף גדול של יחידות דיור בזמן קצר, תוך שמירה על איכות הבנייה.
הקבלנים והיזמים שנזקקו להון נזיל על מנת לעמוד ביעדים, הנפיקו היצע נרחב של הנכסים על הנייר בעלויות אטרקטיביות במיוחד למשקיעים הזרים, שלצד הצורך בהון נזיל של היזמים, נהנו גם מעידוד הממשלה המקומית שביקשה להזרים כסף זר למדינה.
שוק נדלן חם בספרד- יתרונות למשקיעים:
• תרבות הדיור בספרד מבוססת בעיקרה על שכירות, כאשר למעלה מ-70% מן התושבים המקומיים חיים בשכירות.
• עלויות השכירות בספרד אינן מפוקחות ומדובר בשוק בו בעלי הנכסים מכתיבים את טווח העלויות כתוצר של ביקוש גבוה אל מול היצע מוגבל.
• פוטנציאל השכרת נכסים לטווח קצר בעלויות גבוהות לתיירים ולאנשי עסקים בספרד.
• מדיניות הבנקים בספרד מאפשרת חלוקת משכנתאות לתושבים זרים המשקיעים בנדל"ן במדינה, בהיקף של עד 80% משווי הנכס, מה שמאפשר גם לבעלי הון נמוך לרכוש נכסים ולמנף השקעות נדל"ן בספרד.
• הטבה נוספת שנוהגת המדינה במשקיעים הזרים היא מיסוי מקל והטבות מס החלות על משקיעים.
• כלכלה מקומית יציבה המציגה צמיחה מתונה ועקבית לאורך למעלה מעשור.

אזורי ומוצרי השקעה בולטים בספרד

ערי המטרופולין התוססות בספרד, המהוות אזורי ביקוש למשקיעים, למקומיים ולתיירים:
מדריד– מדריד היא עיר הבירה של ספרד, ואחת מן הערים החזקות והמבוססות באירופה כולה. מדריד מתאפיינת בחיי מסחר, תעשייה, תעסוקה ותיירות, ומושכת אליה צעירים וסטודנטים. עלויות השכירות באזורים המקורבים למוקדים המרכזיים של מדריד נחשבות גבוהות, ומומחי נדל"ן מקומיים מעריכים כי מחירי הנכסים בעיר עדין אינם נושקים למחירם הריאלי, וזאת בשל השפעות משבר הקורונה והמיתון העולמי.
ברצלונה- העיר ברצלונה, בירת מחוז קטלוניה, היא עיר חוף המשתרעת לאורכה המערבי של ספרד, לחופי הים התיכון. המיקום האסטרטגי של ברצלונה מחבר אותה באמצעות נמל מקומי פעיל לכלל מדינות אירופה והעולם, כמוקד מרכזי של מסחר, ייבוא וייצוא. ברצלונה גם מתהדרת בתיירות ענפה המשמרת את מעמדה כאחד מבסיסי הכלכלה וההשקעה המובילים בספרד ובאירופה בכלל.
מלגה– העיר הספרדית הדרומית מלגה ידועה בתעשייה חזקה, בגידול זני גפנים ותעשיית יין, בעשרות היקבים ומותגי היין המשווקים בעולם כולו, וכעוגן מסחרי ותיירותי בזכות נמל מקומי ושדה תעופה פעיל המצויים בשטחה.

קבוצת SDB מחברת בין המשקיעים הישראליים להזדמנויות השקעה אשר נבחנו על ידי צוותי אנליסטים מקצועיים ומומחים בהשקעות נדל"ן,
בהתאמה למגוון סוגי משקיעים, היקף הון ומטרות, ותוך מתן מעטפת מקצועית ואישית, ליווי משפטי והגנה על האינטרסים של לקוחות החברה המשקיעים לאורך כל הדרך.

המידע שימושי? שתף עם חברים

אנו כאן לשירותכם

צרו איתנו קשר

location בסר 3, מצדה 9, בני ברק
clock ימים א’-ה’ 09:00-18:00