דברו איתנו בוואטסאפ
מהי אינפלציה וכיצד היא משפיעה על שוקי הנדל"ן?

מהי אינפלציה וכיצד היא משפיעה על שוקי הנדל"ן?

נושא האינפלציה עלה לאחרונה שוב לכותרות.
התקופה המורכבת שעוברת על העולם בעקבות השפעות הקורונה מחד והאירועים הגיאופוליטיים העולמים מאידך, הביאה למצב בו האינפלציה גואה והשפעתה על משקיעי שוק ההון והנדל"ן גדולה ומשמעותית.
משקיעים צריכים להיות זהירים יותר בתקופות מסוג זה ולבחון את העסקאות המתאימות לזמנים כאלו במטרה למצוא את העסקה הנכונה ביותר.

אז מהי בעצם אינפלציה?

המילה אינפלציה (באנגלית Inflation) בהגדרתה היא הקצב שבו המחירים עולים, או במילים אחרות ירידה מתמשכת בערכו של המטבע המקומי.
אינפלציה זה מצב בו יש עליית מחירים עיקבית, העולה על הצמיחה הרגילה בשוק. עליית מחירים של סחורות, מוצרים ושירותים שאנו צורכים ביחס לשנים עברו. עלייה זו מביאה באופן ישיר לשחיקת כוח הקנייה שלנו או במילים פשוטות – הכסף שלנו מאבד ערך ושווה פחות.

מהן הסיבות לאינפלציה ומה דרכי ההתמודדות

הגורמים לאינפלציה העולמית הם רבים ומורכבים ומושפעים גם מהמצב באוקראינה ורוסיה ובמקביל סין שמצמצמת את ייצוא הסחורות שלה. גם למצב הפוליטי המורכב בארץ יש כמובן השפעה ניכרת.
קצרה היריעה מלהיכנס כאן לעומקם של דברים אבל דווקא בתקופה שהאינפלציה העולמית מרימה את ראשה, אנו עדים לעליות מחירים גם בשווקי נדל”ן בעולם.
הנדל”ן מאפשר לנו לשפר את המצב הפיננסי שלנו מכיוון שהוא, לעומת כסף בעו”ש, איננו מאבד ערך. מדדים שבוחנים את עליית המחירים מגלים שאין כמעט מדינה מערבית שלא חווה עליות במחירי הנכסים בתקופה האחרונה. התנודות והמחירים בשוק מושפעות תמיד מהיצע וביקוש.
במצב הנוכחי הביקוש מאוד גבוה וההיצע נמוך. הבנקים מנסים להילחם באינפלציה ע"י העלאת הריבית.
מנסים לייצר מצב שיהיה פחות כסף בשוק. אנשים יקנו פחות, יצרכו פחות וזאת על מנת לייצר איזון בכדי שערך הכסף לא יישחק.

מאז הקורונה ועד היום

לקראת סוף שנת 2020 ותחילת שנת 2021 החלו עלויות חדות במחירים, מחירי השכירות והדיור עלו בצורה דראסטית, מה שיצר ביקושים גבוהים. כיום חסרות המון יחידות דיור בארה"ב ובאנגליה, מאחר ובעקבות "צוואר הבקבוק" שיצרה הקורונה נוצרו בעיות ועיכובים באספקת חומרים לבנייה והאינפלציה הגבוהה רק מחמירה את המצב ומגדילה את הביקוש.
שנת 2021 הייתה "שנת קורונה שניה" ואופיינה בהתאוששות כלכלית של רוב מגזרי הנדל"ן. חלק מהמשקיעים הצליחו להתאים את אסטרטגיית ההשקעה שלהם למצב 'הנורמלי החדש', אבל אז גילו כי שנת 2022 הביאה עימה שחקנית חדשה ומטרידה, שרובם מעולם לא פגשו: האינפלציה.

הקשר בין אינפלציה לשוקי הנדל"ן

חברת SDB היא שחקנית בשוק הנדל"ן כבר למעלה מ- 15 שנים. במסגרת שנות הפעילות שלנו חווינו לא מעט טלטלות בשוקי ההון. ע"פ ניסיוננו ממקרי עבר בזמנים של ירידות בשוק ההון הרבה משקיעים מחליטים לפדות את כספם ולהוציא מאפיקי השקעה שונים (מניות, בנקים, שוקי ההון וכו') ולהעבירם להשקעות נדל"ן.
במצב הנוכחי מסתמן כי האינפלציה פועלת לטובת משקיעי הנדל"ן בחו"ל.
נכסי מגורים להשכרה מהווים השקעה מעולה בסביבה אינפלציונית ויש הרואים בנכסים כאלה "גידור לאינפלציה". הסיבה לכך היא שיש קורלציה גבוהה מאוד בין עליית שיעורי האינפלציה לשוק השכירות. ככל שמדד המחירים יעלה כך צפויה השכירות לעלות.
בעת משבר עדיף לרכוש באזורי ביקוש ולמצוא נכסים חזקים. צריך לקחת בחשבון את עליות הריבית בתוכניות העסקיות בשנתיים הקרובות. חשוב לתכנן היטב את אסטרטגיית השקעה, ולבחור שותפים-מנהלים מקומיים בעלי ניסיון רב ויחד לבצע גידור סיכונים קפדני.

בתכנון נכון, השקעות נדל"ן יכולות להתמודד עם עליית האינפלציה והריבית,
ואף עשויות להגן מפניהן.

להלן כמה כתבות מעניינות בנושא מ- Forbes ו- Bloomberg:

Why Income-Generating Real Estate Is The Best Hedge Against Inflation
https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2022/04/14/why-income-generating-real-estate-is-the-best-hedge-against-inflation/?sh=3340fc41746f

Real Estate Is Emerging as a Hedge Against Roaring Inflation
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-01-24/is-real-estate-a-good-investment-hedge-against-inflation-what-the-experts-say

המידע שימושי? שתף עם חברים

אנו כאן לשירותכם

צרו איתנו קשר

location בסר 3, מצדה 9, בני ברק
clock ימים א’-ה’ 09:00-18:00