דברו איתנו בוואטסאפ
עסקאות הון אל מול עסקאות חוב, מה ההבדל?

עסקאות הון אל מול עסקאות חוב, מה ההבדל?

עסקאות הון מול עסקאות חוב

ענף הנדל"ן הבינלאומי מציע מגוון סוגי השקעות למשקיעים זרים ומקומיים, בשוק גלובאלי. יותר ויותר משקיעים ישראלים בוחרים למנף את הונם לטובת השקעות נדל"ן בחו"ל, תוך מיצוי הטבות ויתרונות החלים על משקיעים זרים, וחתירה לתשואה גבוהה ביחס לשוק המקומי.

בין פלטפורמות ההשקעה והמושגים בהם נתקלים המשקיעים, בולטים שני סוגי השקעה מובילים: עסקאות הון ועסקאות חוב.

שני סוגי העסקאות הללו עוסקים בהשקעה בפרויקטים יזמיים בתחום הנדל"ן, במתחמי מולטיפמילי, מתחמים עסקיים, מתחמים מסחריים, בנייני מגורים, השבחת מבנים ומתחמים וכ'ו.

ההשקעות מתבצעות בחברות בנייה ויזמות נדל"ן, המשקיע הוא אחד מבין קבוצת משקיעים נוספים המספקים את השלמת ההון הנדרש לפרויקט עבור היזם, במודל של גריפת תשואה יחסית בהתאם להיקף ההשקעה ולחלקה היחסי במימון הפרויקט.

ההבדלים בין עסקאות חוב לעסקאות הון

  • למרות המאפיינים הדומים בין סוגי ההשקעות, את ההבדל המהותי בניהם ניתן למצוא בשלושה גורמים המהווים את הבסיס לכל השקעה באשר היא:
  • מעמד המשקיע אל מול היזם
  • תשואה פוטנציאלית
  • היקף הסיכון

עסקאות חוב

עסקאות חוב הן עסקאות בהן היזם פועל לגיוס ההון הדרוש לו לצורך השלמת הפרויקט. מעמדו של המשקיע הוא בבחינת מלווה, ההון המושקע בפרויקט ניתן תחת הסדר הלוואה, והתשואה הצפויה נקבעת מראש בהסכם בין הצדדים.

היזם עשוי לגייס את ההון הנדרש לו במודל זה בשל מיצוי אפשרויות המימון מול הבנקים וגורמים פיננסיים אחרים, ולעתים גם בשל היעדר ליווי בנקאי כהון עיקרי.

התשואה היא נגזרת של קרן+ ריבית, לתקופת זמן הנקבעת מראש.

יתרונות: עסקאות חוב נחשבות למעוטות סיכונים, יציבות ומציעות תשואה קבועה מראש. מתאימות יותר למשקיעים המחפשים ביטחון באמצעות השקעה הנחשבת לסולידית למדי.

חסרונות: תשואה קבועה וצפויה שאינה מושפעת מעליית שווי הנכס.

עסקאות הון

השקעה בעסקאות הון מתבצעת תחת מתווה עסקי המתייחס לזכויות המשקיע, לאחוזי השותפות שלו בנכס/בפרויקט, למועדים ולאופן מימוש התשואות. ההשקעה מבוססת על הצלחת הפרויקט ורווחיותו, וככל שאלה יצביעו על צמיחה- כך תגדל התשואה הצפויה של המשקיעים בו.

מטבע הדברים, תשואה הנגזרת באחוזים הוגנים מפרויקט רווחי עשויה להיות גבוהה ואטרקטיבית, ביחס לריבית קבועה הניתנת בגין הלוואה, ויחד עם זאת טומנת בחובה סיכונים גבוהים יותר. במקרה של פרויקט נדל"ן אשר לא עמד ביעדי הרווחיות שהוגדרו לו, או אף צנח לכדי הפסדים של היזם, המשקיע חשוף להפסדים הללו ועשוי לאבד מכספי השקעתו.

יתרונות: שותפות ובעלות בפרויקט נדל"ן בסדר גודל גדול, פוטנציאל תשואה גבוה יותר.

חסרונות: התשואה היא נגזרת של רווחיות הפרויקט והמשקיע חשוף לרמת סיכון גבוהה יותר.

מספר טיפים וכלים לבחירת אפיק השקעה ולצמצום סיכונים:

  • השקעה ביוזמות נדל"ן במדינות מערביות ומתקדמות באירופה ובארה"ב.
  • בחירת אזורי השקעה בעלי ביקוש.
  • השקעה בפרויקטים בעלי פוטנציאל השבחה גבוה.
  • השקעה בפרויקטים המנוהלים על ידי יזמי נדל"ן מקומיים, מוכרים, בעלי מוניטין גבוה.
  • ליווי מקצועי הכולל מעטפת שירותים מקצועיים ומשפטיים להגנה על האינטרסים של המשקיע.

חברת SDB היא חברה ישראלית וותיקה, בעלת ניסיון רב שנים, אשר מתמחה באיתור פרויקטים ונכסי נדל"ן בארה"ב ובאירופה, חיבור עם יזמים מקומיים והיכרות מעמיקה עם הרגולציה והבירוקרטיה המקומית, לטובת גיוס הון והשקעות בעסקאות קצרות מועד ובעלות פוטנציאל תשואה גבוהה והגנות מקסימליות בפני סיכונים.  

עוד מאמרים מומלצים:

SDB – השקעות נדלן באנגליה

SDB -השקעות נדלן בספרד

המידע שימושי? שתף עם חברים

אנו כאן לשירותכם

צרו איתנו קשר

location בסר 3, מצדה 9, בני ברק
clock ימים א’-ה’ 09:00-18:00