דברו איתנו בוואטסאפ
טיפים חשובים לרוכשים נכסי נדל"ן בארה"ב

טיפים חשובים לרוכשים נכסי נדל"ן בארה"ב

ענף הנדל"ן צומח ללא תקרת זכוכית, ומציע הזדמנויות השקעה בעלות פוטנציאל גבוה לא רק בישראל. למעשה, יציאה משוק הנדל"ן המקומי פותח ומרחיב אפשרויות ומאפשר למשקיע למקד את הונו באפיקי השקעה רחבים, בהתאם למאפייני המשקיע ומטרותיו, ללא מגבלה גאוגרפית.

אחד מיעדי ההשקעה המובילים בקרב המשקיעים הישראלים, הוא השקעה בנדל"ן בארה"ב, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אשר מנגישה 50 מדינות והיקף עצום של עתודות קרקע, לצד מדיניות ותרבות של שקיפות ושוק חופשי, הגנות חוקיות על ציבור הרוכשים ועידוד השקעות זרות באמצעות הטבות מס.

יחד עם זאת, לכל השקעה בנדל"ן, ובוודאי להשקעות נדל"ן בחו"ל, ישנם מאפיינים שונים וגורמי השפעה שחשוב להכיר, בתכנון וביישום העסקה.

מספר טיפים וכללי אצבע להשקעות נדל"ן בארה"ב:

לוקיישן

המבנה הייחודי של ארה"ב כמעצמה הכוללת 50 מדינות עצמאיות מצריך בחינה פרטנית של אפשרויות ההשקעה בהתאם למאפיינים, חקיקה, תקנות ומיסוי של אותה מדינה. חשוב לבחון ולהבין את מעמד המשקיעים באותה מדינה, חוקי הנדל"ן ומגבלות שעשויות לחול על זרים, צורך בהיתרים ודרישות ההליך הבירוקרטי, הטבות והקלות מס ומאפיינים נוספים.

בין המדינות והערים המובילות בארה"ב המושכות את המשקיעים הזרים:  מדינת ניו יורק: הרובעים מנהטן וברוקלין, מדינת ניו ג'רזי, מדינת טקסס, מדינת פלורידה- העיר מיאמי.

בחירת מדינת היעד/הרובע/העיר היא הבחירה המרכזית, אשר ממנה יש להעמיק ולבחור באזור ההשקעה ובפרויקט. על מנת להבטיח את כדאיות ההשקעה ולהגדיל את סיכויי הצמיחה והתשואה, חשוב להתמקד באזורים מרכזיים, מטרופולין עירוני ואזורי ביקוש, כמו גם באזורים בהם קיימת השקעה בתשתיות ובסביבה שצפויה להגדיל את שווי הנכסים.

עלות הנכס

חשוב לציין כי עלויות נכסים נמוכות או גבוהות אינן משתנה בפני עצמו בבחינת כדאיות ההשקעה, אלא מהווה נתון בסיס בתכנון ההשקעה בהתאם להון המיועד של המשקיע ולמטרותיו. עלות נכס גבוהה עשויה להעיד כי המחירים באזור הגיעו לשיאם או קרובים אליו, ולהעניק תשואה מזערית ואף צניחה, ואילו מחירי נכסים זולים במיוחד עשויים להעיד על ביקוש נמוך וצמיחה איטית.

חשוב לבחון את פוטנציאל הצמיחה והתחזיות לאזור ולנכס על פי המאפיינים הקיימים ועל פי היבטים תכנוניים הצפויים להשפיע על הביקוש.

סוג השקעה

בשונה מהשקעות הנדל"ן בישראל, שמבוססות בעיקרן על יצירת נדל"ן מניב וארוך טווח, אפיק ההשקעה המבטיח בארה"ב מספק השקעות קצרות מועד הנעות בין 18-36 חודשים, כאשר מטרת ההשקעה היא מכירת הנכס בטווח קצר-בינוני בתשואה גבוהה. שיטה זו היא שיטת ההשקעות המועדפת על המשקיעים המנוסים יותר, שנוהגים לגלגל את כספי התשואה לצרכי מינוף ולרכישת הנכס הבא.

משקיעים המעוניינים באפיק השקעה לטווח ארוך יותר המתבסס על נדל"ן מניב והשכרת הנכס בתקופת האחזקה בו יוכלו להשתלב במסלולי השקעה מסוג מולטי פמילי, נדל"ן עסקי או השקעה בנכס פרטי בשילוב חברת ניהול נכסים מקומית.

ליווי מקצועי

השקעות בכלל והשקעות נדל"ן בחו"ל בפרט, דורשות רמה גבוהה של מקצועיות והיכרות עם תקנות החוק והמיסוי, גורמי השפעה על השוק והנדל"ן באזור ההשקעה, ניתוח סיכונים אל מול פוטנציאל תשואה וכלים פיננסיים.

מדובר בקשת של מיומנויות, השכלה וכישורים המצריכים שילוב של מספר בעלי מקצוע, בניהם עורך דין מקומי בעל רישיון מטעם לשכת עורכי הדין בארה"ב, יועץ/סוכן נדל"ן מקומי, מומחה מיסוי בינלאומי, יועצי השקעות, פיננסיים ומימון ועוד.

למשקיע הזר, לרבות משקיעים מנוסים בעלי מיומנויות פיננסיות, לרוב לא תהיה הבקיאות הנדרשת  במאפייני המדינה והשוק, ופניה עצמאית אל גורמים מקצועיים שונים עשויה ליצור מצב בו כל חלקי התצרף יקשו להתאחד לתמונה השלמה הנדרשת לצורך השקעה חכמה תוך ניהול סיכונים מיטבי.

מומלץ לפנות לליווי מקצועי הכולל מעטפת מקצועית רחבה וכוללת, של מומחי נדל"ן והשקעות אשר מכירים את מאפייני המשקיע הישראלי, תקנות המס המקומיות בישראל ובמדינת היעד בארה"ב לרבות קיום אמנת מס בין המדינות וניצולה, שילוב בין בעלי מקצוע ישראלים ובעלי מקצוע זרים רלוונטיים וניסיון בהשקעות בארה"ב.

חברת SDB מלווה משקיעים ישראלים בהשקעות נדל"ן בחו"ל, ומציעה מגוון פרויקטים להשקעה באזורי ביקוש בעלי פוטנציאל בארה"ב, במודל השקעות ייחודי ותוך מתן מעטפת שירותים מקצועיים מקיפה.

המידע שימושי? שתף עם חברים

אנו כאן לשירותכם

צרו איתנו קשר

location בסר 3, מצדה 9, בני ברק
clock ימים א’-ה’ 09:00-18:00